dimecres, 23 de desembre del 2015

Els carrers bruts

Bona tarda lectors, aquesta setmana la publicació tracta sobre els carrers i la neteja del nostre poble. L’altre dia, passejant pel nostre poble, vaig arribar fins la llar d’infants que hi ha davant del Parc Monar, i em vaig trobar amb aquestes imatges.



No puc entendre com just al costat d’un centre escolar, on els nens també corren i juguen per fora, pugui estar tant brut. Brutícia no pas d’un dia o dos...  Brutícia que està enganxada a terra, a part d’altres escombraries que certs ciutadans no saben tirar dins els contenidors.
No és l’únic lloc de Salt on faria falta un reforç de neteja, però al ser una llar d’infants em va escandalitzar bastant, pensant que qualsevol nen o nena petit/a pot caure amb les mans a terra i tocar-ho
.
Per tant, creieu que s’ha de reforçar el servei de neteja al municipi? O per contra, creieu que Salt està molt net i és una de les seves virtuts? Quines altres zones us semblen brutes també? Per no parlar de la quantitat de fulles que hi ha per terra no?

Per acabar, una petita reflexió. Tot hi que tinguem un servei de neteja molt actiu, si tots i cada un de nosaltres hi poséssim més de la nostra part (i m’incloc en la generalització), i cada cop que veiéssim un paper al terra, el recollíssim, o si veiéssim algú que està embrutint o llençant escombraries on no toca, li cridéssim l’atenció, probablement estaria tot més net. Entre tots també podem millorar-ho tot.

____________________________________________________________________________________

Buenas tardes lectores, esta semana la publicación trata sobre las calles y la limpieza de nuestro pueblo. El otro día, paseando por nuestro pueblo, llegué hasta la guardería que hay delante del Parc Monar, y me encontré con estas imágenes.

No puedo entender como justo al lado de un centro escolar, donde los niños también corren y juegan por fuera, pueda estar tanto sucio. Suciedad no de un día o dos ... suciedad que está pegada al suelo, aparte de otras basuras que ciertos ciudadanos no saben tirar dentro de los contenedores.

No es el único lugar de Salt donde haría falta un refuerzo de limpieza, pero al ser una guardería me escandalizó bastante, pensando que cualquier niño o niña pequeño / a puede caer con las manos en el suelo y tocarlo.

Por lo tanto, ¿creéis que se debe reforzar el servicio de limpieza en el municipio? ¿O por el contrario, creéis que Salt está muy limpio y es una de sus virtudes? ¿Qué otras zonas os parecen sucias también? ¿Por no hablar de la cantidad de hojas que hay por tierra, no?


Para terminar, una pequeña reflexión. Aunque tengamos un servicio de limpieza muy activo, si todos y cada uno de nosotros pusiéramos más de nuestra parte (y me incluyo en la generalización), y cada vez que viéramos un papel en el suelo, lo recogiéramos, o si viéramos a alguien que está embruteciendo o tirando basura donde no toca, le llamáramos la atención, probablemente estaría todo más limpio. Entre todos también podemos mejorar-lo un poco todo.

Marc M.

2 comentaris:

  1. Salt alguna virtut té. La neteja no n'és pas una.

    Magda.

    ResponElimina
  2. Fa mes d'una setmana que hi ha una trencadisa de vidres a Prat de la Riba, i s'ha avisat a l'ajuntament, però no hi ha maneres que ningu i pasi. Haurien de saber prioritzar el que es brut i el que ratlla lo perillos. De personal n'hi ha... el dia de sant esteva la maquina netejava el carrer llarg quan feia poc ho havien fet, pero fan la feina 3 vegades perque el dia 9 que tocava netejar el carrer, no portaven bufadors ni escombres...

    ResponElimina